Thursday 31 July 2008

Jobud juhid

Sõites Tartust Tallinnasse nägin ma tee ääres surnult vedelemas vähemalt nelja liiki loomi, kokku ilmselt mõniteist katkist keha. Jänesed, rebased, kährik ja veel mingid karvatombud (raske öelda, kas kass, orav või taskupõder). Kindlasti jäid mul suur hulk laipu nägemata, sest kahte teeperve on praktiliselt võimatu samaaegselt jälgida.

Leidsin EPL-ist artikli, mis kinnitas tunnet, et neid laipasid oli kuidagi liiga palju. Selgus, et paljud autojuhid ei püüagi kuidagi kõrvale põigata, et vältida nende loomakeste hukkumist. Põdra või kitsega on loomulikult tunduvalt keerulisem, sest nende puhul pole jõuvahekord enam nii ühene. Iga putuka pärast ei saa loomulikult kraavi keerata, vahel aga võiks seda siiski kaaluda.

Lõigukesed artiklist:
Hunt rääkis oma tähelepanekutest, et kõige enam aetakse alla kährikuid, seejärel rebaseid ning siile...
Tint soovitas autojuhtidel meeles pidada, et sageli liiguvad loomad mitmekesi...
“Kui autojuht ise saab, siis võiks looma tee äärde tõsta. Küll siis loodus ise edasi toimetab,” ütles Tuul...

Kurb on. Liha ma söön, kuid samas armastan palavalt ka neid loomi, kes minu pihvi sisse ei satu. Äkki oleks võimalik vähendada nende vaesekest arvu, kes ummisjalu rataste alla jooksevad? Ehk aitaksid võrgud, tõkked või tunnelid.

Isa helistas mulle eile, et teatada oma leiust. Nimelt leidis ta auto, millel oli kiri: "Sööd kopra - päästad puu" (Save a tree, eat a beaver). Just nagu õige, samas ei ole ka... Kumb on rohkem elus, kas kobras või puu? Kumb kasulikum? Kõik asjad on suhtelised ning mitmetahulised ning mina pole kindlasti esiökoist ja tofusavedmysexlife-tüüp.












(pilt Kiwanoidi orkutist)

Minu "teened" on väikesed. Kui kuskil istun, siis võtan oma sodi kaasa. Sellist zen-taset ma veel saavutanud pole, et võtaksin kaasa ka teiste sodi (ehk suutis Teeme Ära seda võlga natuke korvata). Sodi viskan prügikasti, mitte maha, paberid ja taara panen ka kõrvale. Tegelikult tahaksin aga loomasid aidata, sest nemad pole kuidagi selles süüdi, et meid raipeid nii palju on. Naabrite kassi toitmine ei lähe ilmselt arvesse :).

(Ma saan väga hästi aru looduslikust tasakaalust ja jahimeeste poolsest populatsioonide piiramisest)

2 comments:

Anonymous said...

And also we ensure that when we enter in this specific blog site we see to it that the topic was cool to discuss and not a boring one.

Anonymous said...

Ive read this topic for some blogs. But I think this is more informative.