Thursday 15 November 2007

Tunnel vision

See ei üllatanud mind. Ma ei saa öelda, et ma olin selle sünni juures, kuid ma nägin seda varem kui usinad ajakirjanikud. Selliseid pomme on Eestis sadu. C'mon vaadake nt Weedsi. Poiss, kes kaotas isa teeb gangsta-räpi, kus lubab kõik ära tappa ning koduvideo, kus mängib terroristi ja lõikab nukul pea maha.

Nii öeldaksegi, nii kirjutataksegi. Enamik neist tahab vaid tähelepanu ja armastust. Ma arvan, et ka see case on sellega seotud. Ma ei usu, et ta on ohtlik. Ta on kurb kutsikas. Ülereageerimine on so usalik. Eraldame kõik puberteetikud ühiskonnast, et nad ei hirmutaks täiskasvanuid (suhteline mõiste) oma veriste sonettidega! Ru-ma-lus!

Lapsed ja noored on: a)hooletusse jäänud, b)vaikima sunnitud, c)kinni makstud, d)konveiermeetodil "tarkust" täis pumbatud. Kuskilt hakkab ikka läbi laskma. See on kole, et paljud noored (kuni 25) tunnevad, et nad peavad korgi eest võtma, õhu välja laskma ja ennast kokku rullima.

Varem olid ohtlikud mingid vähemused ja grupeeringud. Skinnid olid ohtlikud, tumedanahalised, ja metali kuulajad ka. Nüüd on ohtlikud teismelised. Kellavärgiga apelsin my ass. Kuulake siis neid. Ärge helistage kohe politseisse ja hullumajja.

Mina kirjutasin ka veriseid luuletusi ja isegi selles blogis on mul pilt verest (panen selle uuesti). Luuletustes oli veri ja žiletid, rääkimata vanematele räägitud õuduslugudest. Siiani elus, siiani armideta. Veidike ohtlik, kuid kodustatud.

Ühel Pekkal lendas katus ära. Erand kinnitab reeglit. Võib-olla saab sellistele asjadele jälile DNA või ajulainete uurimise abil. Võib-olla hakatakse tulevikus selliste isendite vältimiseks tihedalt GMO-ma või aborte tegema... Diskursuseanalüüs võib olla eksitav. Noorus on noorus. Natuke rabe ja tahumata, tasakaalutu ja emotsionaalne. Näidispoomine ei too lahendusi, vaid teeb sellised teemad kuumaks.

See poiss tegi oma orkuti pildid privaatseks ja saab kohe-kohe palju lugejaid juurde. Temast saab lõpuks ometi kangelane ja ta saab endale isiklikud 12 ahvi, kes teda kummardavad ja palvetes meeles peavad. Tähtsatel ninadel läheb aga keerulisemaks. Kes on ohtlik? Kes saab oma valdusesse ühe 50 000 registreeritud relvast? Kes teeb veresauna, tapatalgud ja verepulmad? Kes on nõrgim lüli? Kellel lendab järjekordse inina peale katus ära?

You will never know...

4 comments:

Anonymous said...

jah, ma ootan huviga esimest tüüpi, kes kontorisse poolautomaatse pumppüssiga astub.

Bibitum said...

ma arvan, et mul oleks võinud tulla probleeme, kui turvamees oleks näinud, et mul on Hansapanga kontorisse kirves kaasa võetud :)

Anonymous said...

btw, too tüüp on mu klassivend.

pisii

Bibitum said...

btw ma tean seda ;)